The '16 list;
Snart är detta året slut och det är dags att blicka tillbaka lite. Jag slog ihop Flora och Lovisas listor för de innehöll båda lite intressanta frågor!


Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Oj inte mycket tror jag. Badat i salt hav, åkt kabinlinbana, plåtat porträtt av band som ej varit under konsert, varit på *riktig* massage.

Höll du några av dina nyårslöften?
Har inte nyårslöften utan mål, men tror att jag av okänd anledning inte skrev några?

Vilka länder besökte du?
Bara Spanien och Barcelona i år. Fast ändå två ggr!

Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?
Kanske mer spontant häng med vänner. Mer hångel

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
26 juni när några närståendes liv vändes upp och ner.

En gång du grät:
Gråtit så jäkla mycket år. Förutom om det ovan så en morgon när jag skulle byta spårvagn i Brunnsparken påväg hem från jobbet och mamma ringde och talade om att farmor hamnat på sjukhus. Dock inget superallvarligt, men hon är ju gammal liksom. Stod där med morgonfrisyr bland folk som skulle till jobbet, mamma i ena örat som försökte lugna mig och tårar som ändå rann längs kinderna.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Modefotoworkshop med Emma Svensson i Stockholm februari. Var så sjukt kul och nyttigt! Och att jag via Rockfoto plåtat åt några nyhetstidningar ett par gånger. Ändå najs att ens bilder får synas lite mer!

Och din största framgång privat?
Att jag gav upp där i April och lät utmattningssyndromet få leva ut fritt, så jag kunde sjukskriva mig två veckor och sedan dess levt mindre stressigt. Fy för duktig flicka-grejen alltså. Och kanske ännu mer räckt handen till vänner när jag varit i behov av stöd.

Bästa läsupplevelse?
Lyssnar på Rövardotter av Jackie Ferm just nu och är nog den bästa boken i mitt hittills korta ljudboksliv.

Vad har du tittat på?
Jisses, får göra en topp 5 precis som Lovisa.
5. Bron
4. Midnattssol
3. Orange is The New Black
2. Gilmore Girls
1. SKAM

Bästa film?
Equals.

Största musikaliska upptäckten?
Också så svårt att svara på alltså. Men skulle säga Susanne Sundfor, Drake, The Weeknd, Rihanna mer 'på riktigt', Amanda Bergman, Disclosure och Angel Olsen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
Rihanna - Love on the brain
Susanne Sundfor - Kamikaze
Bon Iver - 0000 Million
Veronica Maggio - Svart sommar
Disclosure - You & Me (Flume remix)
Cherrie - Lämna Han

Vilken kändis var du mest sugen på?
Kristen Stewart efter ha sett Equals (2015). Annars Noora och tyvärr William i SKAM, även om han var en läskig och vidrig drittsekk mellan hånglen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare än på väldigt länge. Så mycket sorg, rädsla och elände i år alltså.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte skadat mig och inte heller varit mer sjuk än vanligt. Ni vet feber 1-2ggr typ och lite förkyld, förutom när jag var sjukskriven två veckor i april för utmattning då.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Mja, några bekanta snarare.

Dog någon som stod dig nära?
Ja det skulle en väl kunna säga.

Den maträtt du åt oftast 2016?
Garanterat burgare och diverse rätter med oumph.

Bästa köpet?
Mina hudvårdsprodukter från Paula's Choice!!!!

Vad spenderade du mest pengar på?
Hudvård, smink, resor & mat.

De bästa nya människorna du träffade?
Top of the tops är Ellie. Världens bästa britt som även är inneboende hos mig <3

Årets roligaste fester?
Hjälp. Måste nog vara min och Carolines Eva & Adam-fest alltså. Men har inte varit på så mycket *fester*. Jag och ovan nämnda hade dock väldigt kul hos henne själva framför Eurovision-finalen när vi drack bubbel, lyssnade på gamla schlagerlåtar och bokstavligen 'sjöng' sönder hennes taklampa under högsta tonen i Malena Ernmans 'La Voix'. Överdriver inte.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar inte personer. Förutom Donald Trump då, men det gjorde jag ju innan.

Vad önskar du att du gjort mer?
Hittat på äventyr med mig och bara mig samt tagit tag i det där med psykolog. Fast är på gång, måste bara överge min älskade vårdcentral för en annan för att få rätt hjälp
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Kommer snart i ett blogginlägg nära dig :)))

Högsta önskan just nu?
Att nästa år inte blir lika skit. Kan omöjligt bli värre i alla fall. Men åtminstone att jag har en professionell att prata med om så skulle bli fallet.


Vad fick dig att må bra?
Vänner, familj och katten. Alltid.

Vem saknade du?
Diverse vänner när jag haft för låg energi för att umgås.

Vad är du mest stolt över?
Att jag accepterat att fotandet inte är det viktigaste när ens nära & kära behöver en mer.



 



A list about my 2016. Try the Google translator!