When I was 19 + Tiger Army;
Let's take a walk on the memory lane! Varning för kassa bilder och tveksamma poser haha!

Sommaren 2007, när jag skulle fylla 19, såg jag ut såhär haha. Beehive, väldigt rund lugg, körsbär överallt, typ icke-existerande ögonbryn och för mycket rouge (och mina piercingar!). På något konstigt vis gick jag från crustpunkare till detta iom att jag upptäckte psychobilly-musiken. Vilket senare ledde till att jag började lyssna på 60-talsmusik. Tror det var tack vare min kompis Emma som jag började lyssna på psychobilly och Tiger Army var mitt favoritband. Är dock en musikgenre jag inte lyssnat på sedan dess om vi säger så. Men för ett gäng veckor sedan såg jag på nätet att de skulle spela här i Göteborg och herregu vad sjukt det måste jag ju fota tänkte jag. Så igår gjorde jag det för Rockfoto!



Jag var ensam bland backslicks, sleeve-tatueringar, 50s-eyeliner och skruvade luggar och det kändes som det var 2007 all over again lol. Sjukt kul faktiskt och det finns fler bilder här!





The first pics is me from 2007 when I was turning 19 and had just discovered psychobilly music. My favorite band was Tiger Army and now, 9 years later, I was shooting them for Rockfoto yesterday. So much fun! Click here to see more pics!