Goals for '16;
 
Har funderat hyfsat klart på mina mål för 2016 nu. Tittade tillbaka på mina mål för 2015 förut och herregud, vet inte hur jag tänkte hinna med allt. Det är ju inte alls så det ska vara, att jag ska göra femtioelva saker. Ingen milslång to-do-list. Ok here we go:


- Resa utomlands själv, för ett gäng dagar eller en vecka.
- Fortsätta omfamna det fantastiska att jag aldrig har varit såhär trygg med min kropp även om jag är större än kanske ever.
- Komma ut mer och ta promenader, eller bara ut genom dörren oavsett när jag är trött.
- Besöka mina föräldrar i Karlskrona mer.
- Få i ordning i lägenheten. Alltså fo' real, denna punkt har varit med sedan typ 2012 och jag har hunnit byta lägenhet sedan dess. Och med det prioritera min katt, MVH Crazy Cat Lady.
- Fortsätta hålla hårt i att ha åtminstone 1 dag i veckan helt för mig själv. Gick hyfsat bra förra året.
- Förnya min kamerautrustning lite med ett 30 eller 35mm objektiv, nytt stativ m.m.
- Påbörja ett självporträtts-projekt jag funderat på ett litet tag.
- Bli bättre på att vårda mina relationer. Höra av mig mer och ta mer iniativ till att träffa de jag tycker om.
- Gå på bio ensam.
- Vara nära på att kunna försörja mig som fotograf i slutet av året och i sådana fall skaffa mig en studio/kontor.
- Lyckas strukturera upp mina frilansdagar som arbetsdagar, på riktigt.
- Ta tag i att komma tillbaka till Hagabadet som jag slarvat bort enbart pga lathet, inte ångest.
- Men kanske för säkerhets skull börja gå till psykolog igen.
- Gå några vandringar i skogen vilket jag inte gjort sedan jag var scout, dvs typ 15 år sedan.
- Säga ifrån mer. Både för min egen skull men även i allmänhet mot homofobi, transfobi, rasism och funkofobi.
- Hångla mer.





My goals for 2016. Try the Google translator!