Barcelona, day 1&1/2
Sticker emellan Karlskrona-bilderna med lite från Barcelona för kan inte hålla mig längre!


Vi kom till Landvetter och gick raka vägen till O'Learys för öl när vi gått igenom säkerhetskontrollen.

Sedan var vi äntligen i luften! Var så peppnervös innan haha.

Och efter 3-4h (direkt) och lite flygbussresa så var vi framme! Såg nog ut såhär när jag såg första palmerna i mitt liv :)

Vi installerade oss i lägenheten i vårt område Eixample, spanade in vår fina utsikt och gick sedan till närmaste öppna matställe (El Oso Goloso) och åt pasta och drack spansk öl.

Sedan lade vi oss för att orka upp tidigt för stranden. Ja här är jag och Caroline, min kompis som jag åkte med <3


När min klocka ringde vände jag mig om i dubbelsängen och kramade Caroline godmorgon (<3) och tittade på dagsversionen av vår utsikt. Alltså alla dessa terrasser. Sjuka.

Med hjälp av Google maps (som räddade oss en del) så tog vi en buss till Pg Marquès de l'Argentera och började promenera mot stranden.

Gick förbi en restaurang med världens bästa skylt, dit vi gick och käkade någon (eller några? allt hänger ihop hehe) dag senare.

OCH SÅ DETTA. Vi nästan skrek rakt ut.

Vi båda skippade frukost och prioriterade att testa maten vid stranden istället. För min del blev det klyftpotatis med stark sås och grönsaker med hummus. Och någon svinstark men god ananasdrink haha.

 
Och så letade vi upp ett bra ställe i sanden, tog töntiga bilder och jag badade i saltvatten (och utomlands..) för första gången!!! Chocken though, kändes som saltkar i ögonen och i hela systemet. Men så jäkla skönt och fint.

 
 


Sedan tog vi en öl på stället bredvid där vi käkade innan vi promenerade närmare city, men mer om det en annan gång!






Day 1&1/2 in Barcelona! Try the Google translator!