Dumplings & animal rights;

Är väldigt socialt utmattad efter förra veckan. Enda gången jag var själv var nog när jag sov liksom. Så är ganska seg men framförallt extremt trött nu. Men igår orkade jag ändå hitta på lite saker, dock glömde jag tyvärr sätta i minneskort i kameran så blir bara ett par mobilbilder.

Jag hängde med denna fenomenala person, Ellie, lite i stan igår till exempel.

 

Vi gick till Green FoodDrottninggatan som hon nämnt innan och jag åt mitt livs första dumplings. Jag dog. Denna kreation ihop med deras fantastiska sallad med massa grönsaker, koriander och lime blev en sjukt drömmig explosion i munnen. Kommer antagligen gå dit lite för ofta i framtiden, då de även hade andra spännande saker på deras veganmeny.
 

Sedan mötte jag upp Sebastian och vi köpte en dösnygg Levis-vinterjacka till honom och stack till Frilagret. Djurrättsalliansen visade filmen 'Live and let live' som var extremt bra, peppig och utbildande samt bjöd på massa najs fika med grejer från helveganska butiken Happy Vegan. Jag och Sebastian lärde oss kanske inte supermycket nytt av filmen, men den är kanon för någon som funderar på att bli vegan eller precis blivit det. Men såklart får en ju alltid lite pepp i blodet!

Mycket fin kväll och dag och det är alldeles för sällan som jag deltar i saker som verkligen engagerar mig. Måste försöka göra det lite oftare och inte bara ligga hemma framför playprogram när jag inte jobbar :)))

 

 

 

Had a really nice day yesterday with my very first dumplings (delicious!!), some shopping, watched the film 'Live and let live' and had awesome snacks with The Animal Rights Alliance. Sorry cellphone pics, I forgot a memory card at home..