Karlskrona, day 1&2;
Den 25:e Oktober åkte jag alltså ner till Karlskrona en vecka och efter ett gäng timmars resande, inklusive en timmas stopp i Lund (den resvägen var den enda som passade efter jobbet) så var jag framme.


Gjorde inte så mycket dagen och kvällen jag kommit fram förutom att äta mammas fantastiska tacopaj hon alltid gör när jag kom hem samt tittade på TV. Så nu hoppar vi till dagen efter istället! Vaknade upp till sol och frost.

Efter frukosten klädde jag på mig och gick de cirka 6 minutrarna till ålderdomshemmet dit farmor flyttat några veckor tidigare. Var mest därför jag åkte ner faktiskt, för ville hälsa på henne så snabbt som möjligt <3

Och jisses vad fint hon redan hade fått det i sin lägenhet! En supermysig liten etta (utan spis men med kylskåp och sådant bra) som hade bättre planlösning än flera av mina tidigare ettor här i Göteborg. Och hennes gamla möbler och saker passar så fint där!


Vi satt i hennes soffa och pratade länge länge, åt middag tillsammans med hennes avdelningskompanjoner, hon visade mig runt och så gick vi på folkparksfest i matsalen haha. Älskar ålderdomshemmets aktiviteter! Ingen av oss är ett big fan av dansband precis men det var mysigt att sitta bredvid varandra, hålla handen, få anekdoter om andra på hemmet viskat till sig i örat, skratta medans andra tog mod till sig att dansa, dricka kaffe med rullator som bord och bara vara. Tog inga bilder under festen, kändes liksom inte läge att dra upp den stora ur väskan. Men vi hade det så. jäkla. fint denna dag. Så mycket närhet, så mycket kramar, så mycket glittrande blickar mot varandra och så mycket trygghet. Att se och höra hur bra hon trivs gör mig varm i hela kroppen. Älskar farmor så förbenat mycket. Och det var dessutom inte sista gången vi umgicks under denna vistelse!





Day 1&2 in Karlskrona. On the second day I spent the whole day with my grandmother at the old folks home she moved into just a couple of weeks before I came. We just talked a lot in her sofa, ate dinner together, she showed me around and then we went to a little party in the dining room with live music and coffee. So many hugs, so many glittering gazes at each other and so much safety. To see and hear how much she enjoy living there makes me warm in the whole body. I love my grandmother so damn much.
#1 - Lena

Så vackert skrivet så att jag fick en tår i ögat! Du tar inte bara fina bilder-du skriver ju som en skribent i toppklass med! Kram från Lena i Bankeryd :-)

#2 - Sandra Leone

Du skriver så himla fint.

#3 - Tora%252520Hansson%252520

MYSIGT!!