22, A Million;

Okej det här kräver faktiskt ett eget inlägg. Klockan var 00:36 den 30 september när jag låg i min säng framför datorn i mörkret med min katt på magen och kört klart min kvällsliga youtube och playprogram-runda. Klickar upp Spotify och ska kika in nya Release Radar när jag ser att Bon Iver's nya album släpptes för 36 minuter sedan. Och damn, rysningarna längs ryggraden var kraftigare än ett riktigt bra hångel.

Och jag blev helt. jäkla. golvad. Lyssnade på albumet tills det var slut och var helt mållös efteråt. Var det på riktigt? Vad fasen hade jag precis varit med om precis? Bon Iver har varit ett av mina absoluta favoritband/projekt i flera år och detta är det bästa Bon Iver åstadkommit alltså. Albumet är ett fuckin mästerverk. Mer rått och experimentellt med lika genialiska texter som alltid. Det är i princip den enda musik jag lyssnat på sedan den där natten och i januari kommer jag se det live i Stockholm.


Ok sluttjatat, de här är mina tre favoriter i alla fall:


8 (circle)


715 - CRΣΣKS


00000 Million
 
 
#1 - rebecca

de var magiska live förra helgen.

Svar: Förstår det!!
Madeleine Martinsson