A world where emotions have been eradicated;
Godmorgon hörrni! Jag har ett filmtips till er, för det finns en film jag bara måste prata om. Jag såg också nu att det var över 1,5 år sedan jag skrev om en film här så det är väl ändå på tiden. Och dessutom är det en film som har blivit en av mina absoluta favoriter sedan jag såg den för första gången i somras. Den är så galet intressant, fantastisk, fin och produktionen är bland det snyggaste jag har skådat i mitt liv. Titta bara:


Min nya bakgrundsbild på datorn ↑ 


Kristen Stewart och Nicholas Hoult spelar huvudpersoner i Equals från 2015 som utspelar sig i en utopi och samhälle där känslor ej existerar med hjälp av medicin och steg-program. Låter ju jäkligt kliché och simpelt men nja, så är ju inte riktigt fallet. Folk kommer liksom inte undan om de visar minsta lilla tecken på känslor och de flesta antingen tar sitt liv eller får dödsstraff om det blir ohanterbart. Nåväl, som ni kanske fattar får de ju känslor för varandra. Och jeez, Stewart och Hoult är verkligen fantastiska i denna.

Alltså det är extremt få filmer som berör mig lika starkt som Equals. Det påverkar precis hela min kropp och jag blir helt skakig och fullkomligt mållös. Luften går fan ur mig av denna film, det är så sjukt svårt att beskriva att jag fick googla synonymer för att skriva detta lol. Den är bara så.. magisk och djup. Och då menar jag inte bara pga kärlekshistorien. Dessutom är den sjukt estetiskt inspirerande. Nej jag kan inte skriva mer nu, kan inte få ur mig fler ord.


Se den bara. Snälla.





My first film tips in over 1,5 years. It's Equals from 2015 with Kristen Stewart and Nicholas Hoult and it's... pure magic. And one of my new absolute favorite movies. Try the Google translator to read more about my words about it. Or atleast what I'm able to write, because it's almost impossible. Then just watch it. Please.
#1 - elise

åhh denna måste jag ju se! tack för tips!

Svar: GÖR DET!
Madeleine Martinsson