Barcelona, day 2;
Den 2:a dagen i Barcelona, 13 September, så vaknade vi, fixade till oss lite och gick ut direkt. När vi svängde neråt från vår gata så bokstavligen skrek jag rakt ut. För vi insåg hur nära stranden vi egentligen bodde, då där framme är allén vi gick längs flera gånger sist..

Men innan stranden: frukost på Cake By The Sea som vi fått tips om OCH TITTA PÅ DET HÄR!!

Jag tog en banan- och chokladshake som var typ det godaste jag druckit i livet. Fy. fasen. Måste testa detta hemma snart, har liksom crave'at sedan detta!

Och BOOM, deras hemmagjorda blåbärsyoghurt med massa göttigt på.


Babe var också nöjd <3

Svinmysigt (och bloggigt hehe) ställe och jag åt verkligen mitt livs bästa all vegan-frukost någonsin. Jag behövde liksom inte ta bort NÅGONTING. En må säga vad en vill om rawfood, men det är ofta bra för oss veganer!


Sedan var det äntligen dags för stranden! Och vi hängde på precis samma ställe som sist hehe.

Sjukt hur mycket vi hade saknat detta och det var så jävla bäst att få plaska runt i det där svalkande salta vattnet igen med finaste omgivningen!

Efter stranden var vi sugna på glass så vi gick till La Heladeria Mexicana som vi var på sist! Mmm godaste veganglassen som inte är sorbet :)))

Efter det fick vi feeling och gick till Makamaka, också ett ställe vi var på sist hehe. Vi velade ett tag om vi skulle käka något litet men vi tog varsin Prosecco istället! Skulle äta middag om inte så lång tid alltså.

Vi gickförbi vägg-Bowie och bröst-stolpar påväg mot vårt hood och fixade i ordning oss lite hemma.

Promenerade sedan mot Cat Bar precis som kvällen innan men pga missförstånd med några vi skulle möta upp blev det Vegetalia typ 2 min hemifrån där jag åt mitt livs första paella. Och herre vad gott!

När maten var uppäten gick vi mot baren Sub Rosa som också låg svinnära vårt hem (alltså vårt område <3).

Vi hade så. sjukt. roligt där bara Caroline och jag. Vi drack ett par drinkar (min nya favorit ovan, Moscow Mule med vodka, ginger beer och lime), sjöng med till massa bra musik som spelades och skrattade svinhögt. Åh.

Men det slutade inte där! Vi gick nämligen till Nevermind ett par tvärgator bort! Skatepunkig bar med billig dricka, bra musik och mysig lokal.

Satt på golvet på en upphöjd plats nedanför skateboardbänkar och bara pratade. Supermysigt var det och en så himla bra andra dag i Barcelona!




Barcelona, dag 1.




Day 2 in Barcelona. Try the Google translator to read more!
Barcelona, day 1.


#1 - rebecca

mysigt!