Goodbye acne;
Jag har i några veckor varit väldigt sugen på att ta tag i min hudvård, liksom på riktigt. Jag är född med acnehy, ni vet inte bara massa små svarta pormaskar utan the real deal. Jag hade mer problem för typ tio år sedan men det har fortfarande hållt i sig vilket jag i vuxen ålder gett upp med. Visst har jag haft lite produkter från typ Lush, men jag har accepterat min hudtyp och att det är något som jag bara får leva med. Tills jag började prenumerera på en av mina favoritpodcasts 'Under huden med Kakan Hermansson'. Så tack vare den och lite rådfrågning i en bra Facebook-grupp så beställde jag förra veckan hem lite produkter från Paula's Choice från Skincity och jag hämtade ut dem i tisdags! Jag tänkte vi skulle kika lite närmare på dem:

Till vänster har vi en ansikstsmask som även funkar som fuktcréme. Tuben till höger är en dagkräm med spf 30+ samt är anpassad för acne. Det här med spf i dagkräm är helt nytt för mig men jag vågar typ inte annat pga Kakans pod haha?

Och så denna spännande lilla sak (köpte en liten till att börja med) jag mest var pepp på, nämligen flytande BHA-syra en baddar på efter ha rengjort ansiktet! Detta ska tydligen göra mirakel speciellt för oss med acne och jag har skyhöga förväntningar efter ha sett jämförelsebilder av folk som testat den. Har också hört att det ska finnas en liknande med 10% BHA men börjar med denna. Har ju ingen aning om hur min hud kommer reagera på syra liksom.



Jag kan inte beskriva i ord hur spännande detta känns, att börja använda ordentliga (och starka) produkter helt anpassade efter min hy. Så fort jag hade hämtat paketet tog jag lite före-bilder på mitt ansikte och jag kommer fortsätta ta bilder varje vecka ett tag framåt, förhoppningsvist med bra resultat! Vill ni se så småningom? Kan säga att efter 5 dagar har det faktiskt blivit lite lite bättre.


Nu du kära acne, sorry not sorry men jag kommer arbeta bort dig med all min kraft. Nu blir jag bästa vän med min hud!
(Ps. Produkterna ovan är veganska och Paula's Choice är cruelty-free, de är certifierade av Peta)






Here's my new products from Paula's Choice and I'm SO SO excited too see if it will help my acne skin. Try the Google translator to read more!
#1 - Emelie Karlsson

Åh hade också tänkt att prova det här märket!

Svar: Gört vetja!
Madeleine Martinsson