Thursday list;

Vad har du på dig?
Uppvikta svarta kostymbyxor från Gina Tricot, strumpbyxor okänt, svart tisha med lös midja från Monki, tunn och lång mörkgrå kappa från Monki samt svarta låga stålhättakängor från Vegetarian Shoes. MVH Fröken Gråskala
 
Hur mår du?
Helt okej. Lite trött, ont i stortån pga fucked up nagel, lite framtidsångest men annars fint. Barcelona på måndag!!!
 
Vad har du ätit idag?
Bara frukost än så länge i form av havregrynsgröt blandat med hallon och solroskärnor, pumpafrön och torkade tranbär på. Och koffeinfritt kaffe med sojamjölk.
 
Vem saknar du?
Min farmor och ett par nära vänner jag inte träffat på jättelänge.
 
Senaste köp?
En stock snus inför resan, läsk och mörk choklad.
 
Vad skrattade du åt senast?
När jag gick igenom gamla sparade snaps i mobilen lol.
 
Vad grät du åt senast?
För några veckor sedan när jag fick mycket ångest av ingen riktig anledning.
 
Vem sov du med senast?
Min katt haha. Mänsklig närhet är icke-existerande just nu alltså.
 
Vad läser du just nu?
Tänkte läsa om min gamla vän Rebecka Kvists debutroman 'Fjärilar på min hud' pga saker kom emellan när jag tänkte skriva lite om den på bloggen så fanns inte tid att memorera stycken jag tyckte var fina och bra.
 
Senast sedda film?
'The Fault in Our Stars' inatt i brist på annat när jag inte kunde somna. Vill ej veta hur många gånger jag sett den.. Skådisarna är ju inte ens särskilt bra haha.
 
 

Vilken svordom använder du mest?
Typ fan, fuck, jäklar och helvete tror jag.
 
Vem ringde dig senast?
Min syster men missade det och sedan blev jag upptagen.
 
En person du tycker är snygg?
Just nu crushar jag sönder på Miriam Bryant och FKA Twigs!
 
Vilken är din favoritfrukt?
Mango forever and ever.
 
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Hört ca tusen gånger att jag är lik Beatrice Eli, men dock ett litet tag sedan nu.
 
Vad är du rädd för?
Framtiden, ofrivillig ensamhet, döden, att vara med om en olycka, ormar och 'I Bergakungens Sal'.
 
Blir du lätt svartsjuk?
Har nog bara varit det i en(1) relation tror jag. Såhär i efterhand var det nog befogat faktiskt.
 
Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska, spanska, isländska och brittisk engelska men det kanske inte räknas?
 
Vad för sorts personer faller du för?
Hjälp vad svårt. Feminister och folk som är pro HBTQAI, vegmat och är mot vänsterkanten politiskt tror jag. Men tittar sällan åt något annat håll från början, så kanske inte behövs nämnas egentligen. Annars snälla, roliga och som inte tar för mycket energi.
 
Var vill du åka just nu?
Åker ju till Barcelona på måndag! Annars Stockholm igen hyfsat snart då det ju typ 70% mest blev jobb där.
 
Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Sådant här är så himla svårt. Men typ att Trump inte vinner presidentval och presentkort på Ikea eller Granit.

 


Lista lånad av Annabella.






 A list borrowed from Annabella. Try the Google translate!

#1 - Rebecca

babe

Svar: Puss!
Madeleine Martinsson