Mornings;


God dag! Vaknade sent idag så jag sov ganska kasst natten innan men så får det vara ibland. Kanske firade ni lillördag igår eller av andra anledningar startar denna torsdag långsamt, så då kanske det är okej ändå att det blir ett frukostinlägg. Och hittade en mysig lista hos Sandra igår:



När går du upp?
06:30 om jag ska assistentjobba, strax innan 9 eller 10 (beroende på vardag eller helg) när jag gått av. Annars försöker jag gå upp mellan 9-10.

Vad är det första du gör varje morgon?
Går till köket och ger katten mat, sätter på kaffe och går på toaletten.




Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
Om jag ska vara ärlig gör jag mig inte i ordning i badrummet utan i sängen vid fönstret haha. Ställer en skrivbordslampa på nattduksbordet och sminkar mig pga så dåligt ljus i badrummet lol. Men okej, kanske 40min men då tar jag det ganska lugnt också.

Är frukost viktig?
Men gud ja. Får jag ingen ordentlig frukost blir jag helt förstörd!




Vad äter du till frukost?
Är i en liten halvtråkig period nu då jag antingen äter gröt eller yoghurt med macka vid sidan och varierar med toppings och pålägg bara.

Är du morgontrött?
Både ja och nej. Om tid finns kan jag ligga och dra mig länge, men på ett sätt är jag ändå den som kan resa mig upp direkt en ledig dag och *komma igång med dagen*.

Vad har du för alarm?
En svinhemsk på mobilen, då jag har lätt för att stänga av alarm halvt i sömnen. Kompletterar med en ännu värre på datorn som jag laddat ner haha.




Hur ser en perfekt morgon ut?
Vaknar upp, skedar Kitty↑ framför en favoritfilm och kollar inte på klockan. När filmen sedan är slut gör jag pannkakor med massa grejer till som sedan äts i sängen.

Vad är det bästa med morgonen?
Frukost, sminka sig och Kittys lika nyvakna ögon.

Hur går du helt klädd på morgonen?
Någon sovtröja bara alternativt med mina typ 14 år gamla urtvättade fotbollsmjukisbyxor.



Frukost idag blev fiberhavregröt med banan, äpple, pumpakärnor, kokosflingor och havremjölk. Fiberknäcke med Oatlys påmackan, fransk salladsmix samt koffeinfritt kaffe med havremjölk.






List borrowed from Sandra. Try the Google translator in the sidemenu! Today's breakfast: Oatmeal with banana, apple, pumpkin seeds, coconut flakes and oatmilk. Fiber flatbread with spread from Oatly, salad mix and decaf coffee with oatmilk.
 
#1 - Jessica Högberg

Vilka fina bilder!