V-day;


Alla Hjärtans Dag alltså. Har så himla mycket olika tankar och känslor kring denna dag. Hatar konsumtionshetsen, hatar heteronormativiteten. Och det som mest känns innanför huden och i hjärtat är det som bästa Karin skrev för några dagar sedan; "Den bästa sortens kärlek är nämligen den pulserande kärleken jag har till mina vänner: till mina systrar och syskon. Det är därför jag inte har någon lust att hylla romantisk kärlek, speciellt inte dylik till män. Den får ändå tusen gånger mer uppmärksamhet och fler hyllningskörer än vad den någonsin förtjänat.". PRECIS så har jag tänkt nu i ett gäng år och det känns ändå mäktigt?

Men en måste inte fira denna dag alls. Inte ens visa *extra* uppskattning till sin omgivning, för vi är alla olika med olika förutsättningar. Det får, precis som jul och andra högtider, vara som precis vilken dag som helst. Själv tvättar, packar och städar jag innan dygnsjobb imorgon då jag åker till Karlskrona på torsdag morgon. Och kramar på den mjukaste, finaste och bästa fyrbenta varelsen jag vet.

Jag vill förresten även säga tack till er fina och kloka som tittar in här varje dag samt kommenterar. Att ni fortfarande är med mig trots att det ganska ofta det senaste året ekat tomt utan förvarning pga massa privat shit. Att ni stick with me ändå, det är så fint. Hoppas ni har och får en fin dag trots denna högtid och lite för många dagar till helg. Puss ♥








So it's Valentine's Day. I have so many different thoughts and feelings about this day. I hate consumption, I hate heteronormativity. But what I mostly feels inside my skin and in the heart is what my friend Karin wrote a few days ago on her (Swedish) blog; "The best kind of love is the pulsating love I have for my friends; to my sisters and siblings. That's why I have no desire to pay tribute to romantic love, especially not for men. It may still get thousand times more attention and more tribute choirs than it ever deserved.". Just what I've thought now for a bunch of years and it feels mighty?
But one must not celebrate this day at all. Not even show *extra* appreciation to your environment, because we are all different with different conditions. It must, just like Christmas and other celebrations, be just like any day. I'm washing clothes, packing and cleaning the apartment before 24h work tomorrow because I'll go to my hometown on Thursday morning. And hugs the softest, finest and best four-legged creature I know.
I would also wanna say thanks to your nice and wise people who come here every day and comments. That you're still with me even though it quite often in the past year echoed empty without warnings due to a lot of private shit. That you stick with me anyway, it's so awesome. Hope you have a nice day, despite to this day and that it's too many days to the weekend. Kiss ♥