Thursday breakfast + The XX tickets;

God förmiddag! Började dagen väldigt bra med att från sängen köpa biljett till The XX spelning på Hovet i Stockholm om två veckor, efter sett sponsrad påminnelse på Facebook. Konstigt att vara så sen med biljettköp när det är en av mina favoritband, tänker ni. Men ja, pga jobb så har jag trott att jag fått förtränga detta men nu ska jag faktiskt antagligen upp till Stockholm då. Skiter det sig så får jag väl sälja, men ska jag gå behövde jag köpa biljett nu. Eller ja, jag hade faktiskt kunnat åka upp enbart för detta annars.

Nåväl. Är svinpepp i alla fall! Firade lite med extra bra frukost idag. Chiapudding på banan, jordnötssmör, kokosmjölk, chiafrön (obviously) och lite vaniljpulver med müssli, kiwi, pumpafrön och agavesirap som topping. Fiberknäcke med rökt sk*nka, ost från Violife, groddar, paprika och zucchini samt kaffe med havremjölk. Nu ska jag tvätta, städa och åka in till stan för datorjobb på café innan VM i improvisationsteater ikväll. Ja ni hörde rätt. Bra torsdag!





Have just bought tickets for The XX gig in Stockholm in two weeks and celebrated with an extra awesome breakfast. Chia pudding of banana, peanutbutter, coconut milk, chia seeds (obviously) and some vanilla powder with müssli, kiwi, pumpkin seeds and agave syrup as topping. Fiber crispbread with smoked h*m, cheese from Violife, sprouts, pepper, zucchini and coffee with oatmilk. Now I'm gonna do some laundry, clean my apartment, go to town for computer work at a café before World championship in improvisational theater. Great Thursday!
#1 - Anna

Ah, the XX. Love them. Was just about to complain why "everyone always" skips Finland, but then googled they're coming to Helsinki in August. A festival gig, though, but still! Yay!

Svar: Haha wohoo!
Madeleine Martinsson

#3 - Longevity - en blogg om hälsa

Ser gott ut