Vegan food, spoken word & sweaty clubbing;
Glad fredag! Ska mest (assistent)jobba i helgen faktiskt, men är ju tur att en älskar sitt jobb ändå. Speciellt då jag är så jäkla glad av flera anledningar, t.ex. att filmfestivalen börjar imorgon och därmed min första film men också för att jag igår verkligen kom igång med att beta av portfoliojobb från förra året. Ena fotoserien är nog bland topp 3 det bästa jag åstadkommit faktiskt. Och självklart ska ni få ta del av det ytterst snart! Ska bara välja ut några av de typ 15 färdiga fotona...

Så min fredag består av dygnsjobb, så jag tänkte visa er vad jag hade för mig förra fredagen istället. Fotade inte jättemycket tyvärr, men måste ändå berätta om dessa 15h(!!) känner jag!


Jag firade spännande dag med en jäkla massa eyeliner samt ny choker och örhängen. Från H&M (inte det förstnämnda då, det är från Kat von D).

Jag mötte upp Caroline-raringen och vi käkade och drack drinkar på O'Learys! Säga vad en vill om sportbarer, men denna har faktiskt superbra veganmat.

Sedan gick vi till stadsbiblioteket för att lyssna på spoken word arrangerat av grymma arvsfondsprojektet Arrangörer utan hinder. Vi gjorde alltså något ingen av oss gjort innan, hurra! Vissa var verkligen fantastiska och jag både skrattade högt och blev tårögd. Kul!

Sedan drog vi ett gäng och drack öl på John Scotts och sedan mötte jag upp fantastiska Emilie och Mona (och träffade deras vän Robin) på Yaki-Da där vi stannade tills stängning. Lyssnade på Unge Ferrari m.fl, dansade, drack min första (veganska) hotshot och snackade singelliv vilket känns naturligt i Emilies närvaro lol (lyssna på podden Singelrådet ok). Sedan hängde vi på hennes och Monas hotellrum tills klockan slog 05 och jag, Robin och en ny bekantskap för oss alla (från dansgolvet, bäst!) delade på en taxi hem.


Vilka 15h va. Jag hade så. jäkla. roligt och kände verkligen hur härligt och behövligt det var att träffa lite nya personer! Tant Madeleine var nöjd!





My 15h last Friday/Saturday. Vegan food, cocktails, spoken word, beers and drinks and dancing at Yaki-Da. Totally wonderful!
 
#1 - Rebecca

alltså när jag såg din snap därifrån, dog!

Svar: Vilken av snapsen haha?
Madeleine Martinsson