Thursday list;

Titta vad jag och min lugg lyckades med häromdagen! En gardinlugg a lá 70-tal! Har inte bestämt mig än för om jag passar i det 100% eller om jag mest tycker det är jobbigt. Men spännande att testa i alla fall! Säg gärna vad ni tycker vetja! En drömmer ju om att vara medlem i The Runaways i nästa liv liksom hehe.
 
Har haft en ganska slö vecka hittills. Har fortfarande massor av energi och pepp i kroppen, men samtidigt känner jag att jag inte kan ösa framåt med olika saker när jag inte har min dator trots att jag lånar av en vän. Lämnade in datorn i tisdags förmiddag och ska nu bara ringa försäkringsbolag innan den ska lagas.
 
Nåväl, hittade denna lista hos Sandra i förgår och lånar den lite:
 
 
Tre saker du älskar:
1. Zara Larssons nya album.
2. Havregrynsgröt med svinmånga stora blåbär.
3. Innan Vi Dör-serien på SVTPlay.
 
När grät du senast?
Förra torsdagen lite grann på ett café när jag första gången pratade face to face med en vän om hur lättad jag känner mig för att det är bättre med en grej jag mått asdåligt över.
 
Vad skrattade du åt senast?
Säkert när jag kollade på Ung och Bortskämd igår.
 
Har du en bra hårdag?
Mja, orkade inte duscha igår så satt upp det i en hög boll. Även med luggen, den har blivit så lång nu ju???
 
Säg något fint du funderar på?
Fortfarande hur lyckligt lottad jag är med mina fantastiska vänner som funnits där extra det senaste.
 
Ditt livsmål?
Säger som Sandra: Följa hjärtat, våga mycket och ha det så roligt som möjligt.
 
Beskriv rummet du är i?
Kan inte det, för assistentjobbar hehe.
 
Var vill du vara om sex år?
Fotar på heltid, kanske har en liten knodd oavsett med partner eller ej, försöker resa mycket och hittar på roliga saker med vänner.
 
En sak du önskar dig?
Att min dator jag lämnade in igår får en ny skärm väldigt snabbt så jag kan plåta konserter igen. Lånar en av en vän nu men just konsert vill jag fixa på min MacBook.
 
Det senaste du åt?
Basmatiris och stekt sötpotatis, morötter, lök och vitlök, grönkål, persilja, kryddor och lite kokosmjölk. Kylskåpsrensning ja.
 
Hur blir din sommar i år?
Kommer förhoppningsvis vara mycket hos mina föräldrar i Karlskrona, i Stockholm och gärna någon weekend i kanske Paris. Och hitta på massa sommaräventyr i Göteborg ofc! Och ska se Håkan på Ullevi för första gången ju!!!
 
Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
Just denna dag vet jag inte men hade hamnat i en trötthetsperiod som höll i sig till början av detta året typ.
 
Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?
Ska t.ex. äntligen ta tag i att recensera filmerna jag såg på Göteborgs Filmfestival tidigare i år har inte orkat ta tag i det tidigare pga mitt mående.
 
Vad är viktigt i ett förhållande?
Att man kan kommunicera och lita på varandra, att en försöker hitta på roliga saker emellanåt och hånglar mycket.

Vad är viktiga egenskaper hos en partner?
Snäll, pålitlig, iniativtagande, rolig och att en vill ha ett eget liv också.
 
Vem kysste du senast?
En jag dejtade i min hemstad i Februari haha.
 
Har du något onödigt du gör?
Dricker för mycket Pepsi Max och snusar.
 
Vad är det sämsta med denna vecka?
Att jag missar Sabina Ddumbas spelning på Pustervik på fredag och att jag inte kunde somna förrän 07:30 igår morse :(
 
Vad ska du göra i höst?
Har faktiskt en grej på gång, men kan ej säga något än för är inte 100% det blir av. Mitt livs jobbigaste cliffhanger???
 
Vad har du i ditt kylskåp?
Gurka, morötter, tomater, apelsiner, ketchup, grillolja, en färsk ansiktsmask från Lush och en liten flaska med lite champagne från nyår jag inte slängt än haha. Längtar till veckohandlingen imorgon!
 
 
 
 
A list I borrowed from Sandra! Try the Google translator in the sidemenu!