110926;

 



 

 

jag är fortfarande sjuk.

kan beskriva min helg med: snorfest, näringsbrist, somna närsomhelst av utmatthet,

titta upp i taket och tänka på alla influensor som börjar med feber och kan sluta med död,

försöka bli mätt på pasta trots smaklökarnas koma, gråta av ynklighet för mamma i telefonen.

ja, ni fattar nog.

 

det var ju inte så längesedan jag bad er om tips på filmer och serier,

men jag skulle ändå vilja att ni tipsar mig om feel-good-filmer. så att jag kan glömma

denna hopplösa sjuka för ett litet tag. filmer som får själen och hjärtat att le, helt enkelt.

puss, vi hörs när jag kan tänka bättre!

 

 

 

 

I'm still sick.
I can describe my weekend with: snot party, malnutrition, sleep at any time by exhaustion,
look at the ceiling and think of all the influences that begins with fever and can end in death,
trying to eat pasta despite coma of the taste buds, cry of misery for mom on the phone.
well, I think you get it.

it wasn't so long ago I asked you for tips on films and series, but I would still like you to tip me

about feel-good movies. so I can forget this hopeless sickness for a while.

films that makes the soul and heart smile. kiss, see you when I can think better!

#1 - Ida

Easy A, Win Win och Rushmore!

#2 - Anonym

rocky horror picture show och vägen ut! Vägen ut är så himla fin, rolig och bra, men samtidigt lite sorglig. Och rocky horror, kan nog inte sätta ord på hur mycket jag älskar den filmen

#3 - Lina

Paper Moon, Adam, Bagdad Café, Some Like It Hot, Much Ado About Nothing.

#4 - Anonym

fantastic mr fox, mic macs, high fidelity, stranger than fiction! get well soon xx

#5 - Leia ♥

Hoppas du blir bättre snart!