Växjö, day 2;
såhär kan en fredag i Växjö se ut:


jag sov typ 12 timmar och när klockan var 13:30 väckte min kompis mig med att gitarrspela och sjunga Håkans 'Bara Dårar Rusar In'. kan vara bland det finaste jag upplevt.

min kompis skapade för ett tag sedan en slags mobilapp med karta för konst- och kultur ungefär och det passade ju bra när jag ville se lite av Växjö. så stolt över honom!

hejhej här står jag i min nya dösköna tunika från Emmaus.

det här måste väl vara bland det coolaste i Sverige eller? en discokula mitt i en damm. jag började genast fantisera om rave.

<3

något av det jag tycker är mest charmigt med Växjö måste ju vara sådant här. att det finns odlingar cirka fem minuters gångavstånd från centrum. fick höra att Kafé Deluxe har egna grönsaker här vilket ju är fett!

lol, blev ju mest naturbilder från denna stad. MVH Tjejen från landet

sedan blev det balkongmiddag i form av min indiska gryta jag gör typ varannan vecka hemma. den fick väl godkänt!

och lite öl i väntan på...

...denna grabben jag skulle fota, som ni har sett här. skönt avslappnat sådär efteråt.

sedan promenerade vi hit igen! jag har förstått att det inte finns något annat värdigt ställe för öl i Växjö. men är ju ganska svårt att tacka nej till detta indiehak.

 

jag fick dock akutont i magen och promenerade hem strax efter midnatt. suck. men så det kan bli ibland! hann däremot skratta mycket, sjunga med i lite musik, hälsa på flera vänner till min kompis och även en och annan som varit på födelsedagsfest hos mig för några år sedan. och. herregud vad mycket instagramfolk? haha. träffade ett gäng följare denna kväll och de var söta och vettiga.

dagen efter åt vi frukost länge medan vi pratade frilansliv och företagande innan han följde mig till tåget som tog mig till mina föräldrar i Karlskrona. tack så hemskt mycket Växjö, du har varit riktigt fin mot mig och vi ses nog ganska snart igen!


del 1.



day 2 in Växjö with some sightseeing with my friend, Indian food, photoshoot and beer. a really wonderful day before I went to my parents in Karlskrone the day after. part 1.
#1 - Jennifer

Åh, fina fina Växjö!!

Svar: eller hur! kommer fly dit snart igen!
Sister Disco