uppföljning om sexuella övergrepp i relationer;




jag skrev ju för ett litet tag sedan om patriarkat och olika slags våld och sexuella övergrepp i relationer. jag vill verkligen inte släppa det där och har inte gjort, varken för mig själv och vill fortsätta prata om det. och jag fick en väldigt gripande historia bland kommentarerna häromdagen som jag vill dela med mig av. obs triggervarning, åter igen.




'Usch vad hemskt. Känner också igen mig i det där jättemycket. Var "KK" men en kille när jag var 17 i kanske nio månader och vi hade väldigt mycket sex och var på lika villkor, men så blev han kär i mig och jag kände inte riktigt likadant, men försökte verkligen vara kär tillbaka och så blev vi ihop ändå och flyttade till Stockholm tillsammans när jag fyllt 18, och efter det ändrades allting mellan oss.

Han hade bott i Stockholm hela sitt liv (förutom 1,5 år i Jkpg) och hans föräldrar hade köpt en bostadsrätt åt honom på Östermalm. Han började bli jättesvartsjuk och kontrollerande, då jag inte kände så många i Stockholm och började gå ut en del för att skaffa nya vänner. Så började bråken. Dagligen. Sedan började övergreppen. Dagligen...

Vi hade kanske sex "på bådas villkor" två gånger om dagen, men då han inte tyckte att det "räckte" så försökte han börja tvinga mig att ha sex med honom oftare än så. Började med det psykiska, tjatsex, skuldbeläggning, tjat tjat tjat. Oftast gick jag bara med på det för att "få det överstökat" och slippa tjat och bråk. Sedan gick det över till hot. Han sa att jag inte fick bo kvar i hans lägenhet osv. Han låste ute mig om nätterna så jag fick sitta i trapphuset tills nästa dag (obs kände alltså ingen i Sthlm då). Sedan gick det över i fysiskt våld. I början om jag totalvägrade sex så höll han fast mig och runkade tills han kom på mig (inte alls förnedrande...) men sedan började han till och med våldta mig. Höll fast mig och körde på trots att jag grät och sa nej och försökte komma loss.

Pågick i ungefär sju månader. Tyckte alltid att det var mitt egna fel, att jag var värdelös som inte hade lika mycket sexlust som honom och inte ville ha sex 5 gånger om dagen varje dag... Jag vågade inte göra slut tidigare för att jag inte hade någon aning om vad jag skulle göra. Hade liksom hoppat skolan och flyttat till en ny stad, hade för mycket stolthet för att flytta hem till mamma och pappa igen och behöva säga till alla gamla vänner att det helt enkelt inte löste sig i storstan för mig. Sedan träffade jag som tur var världens finaste snällaste kille som hjälpte mig att få ordning på allting, som jag även blev ihop med i tre år efter jag dumpat min första pojkvän. Sista veckan var kaos. Han kastade min dator i golvet, slog mig med knuten näve i ansiktet. Ugh.

Är så glad att jag är äldre nu och vet att det där INTE är okej beteende på något vis och aldrig skulle låta någon behandla mig så igen, och att jag inte skulle skuldbelägga mig själv.'



 
#1 - lisa

usch vilken hemsk historia, men tur hon träffade en bra och fin pojkvän sen och tog sig ur sitt destruktiva förhållanden.