Manchester, day 2;
Här kommer andra dagen i Manchester, alltså den 5:e September!



Vi vaknade hyfsat sent och lite bakfulla och gick till bussen. Älskar vägen till hållplatsen i området där Sebastian bor.

Kontrollfreak med mat som jag är när jag ska åka utomlands så hade jag ju en mapp på Happycow såklart med veganvänliga matställen. Vi gick till V Revolution som är ett helveganskt junkfood-ställe på 88 Oldham St. Extremt bra första intryck med inredningen ja.


Vi tog varsin bacon- och ostburgare och herrejösses. Det var 1) så sjukt sjukt sjukt gott, 2) exakt vad vi behövde. Jag tog en supergod blåbärsglass-shake också men den fastnade inte på bild.

Alltså jag förbjuder er att åka till Manchester om ni inte ska till detta ställe ok? Bra.

När vi hade smält maten hyfsat så gick vi runt lite i Northern Quarter och mest i några butiker där jag inte fotade. Sedan gick vi in till detta ställe på Oldham St. som jag inte minns namnet på.

Vi tog varsin öl och pratade och planerade dagen lite.

Jag älskar ju utkiksplatser men Manchester är ganska platt så vi googlade järnet på ställen att åka upp i. Vi hittade en bar som hade fått fina recensioner så vi gick dit och det visade sig vara toppbaren på Hilton Hotel haha. Vi hade aldrig känt oss så malplacerade någonsin när vi stod i foajen bland människor med frack, långklänningar och pianomusik. Dessutom typ 20 min kö med egen receptionist vid hissen?!

Vi tog varsin svindyr öl och japp, snart kan jag ha utställning med enbart bilder med Sebastian som kollar ner i sin telefon. Han är inte osocial (eller uttråkad), promiz, han bara vägrar kolla in i kameran haha.

Helt klart värt malplaceringen och dyra ölen för detta ändå.

Sedan var det dags att ta bussen hem och öl med hans 'roomies' och sedan dans igen på The Venue. Mycket öl denna helg hehe.




Manchester, dag 1.





Day 2 in Manchester. Late breakfast at AMAZING V Revolution, walks through Northern Quarter and beers at some pubs (one at the top bar of Hilton Hotel haha). Later we went dancing at The Venue again!

Manchester, day 1.