Manchester, day 1;
Förutom att jag bjöd mina kompisar jag bodde hos i Stockholm på Chutney-middag så ägnade jag resten av vistelsen åt Popaganda (här och här) innan jag åkte hem. Och nu hoppar vi till veckan efter, närmare bestämt fredagen den 4 september då jag åkte till Manchester för att besöka min bästis. Tog inte jättemånga kort den dagen då jag anlände runt 17-tiden. But anyway:


Åkte med flygbussen till London Victoria. Inte varit i London på 3 år och saknar det så mycket.

Sedan åkte jag tåg mot Manchester och jisses vad jag älskar den engelska landsbygden.

Sedan var jag äntligen framme! Var SÅ pirrig!

Sebastian mötte upp mig på perrongen och vi kramades kanske tre gånger innan vi gick vidare.

Jag köpte en trist Subway-macka och så satte vi oss i Princess Gardens där det var demonstration med No Human Is Illegal. Såklart, det är demonstrationer vart jag än går haha. Fint hursomhelst.

Vi tog en fira-att-jag-var-framme-öl på Shack i Northern Quarter.

Sedan tog vi bussen till hans kvarter och boende och shottade tequila med en vän till honom som skulle flytta tillbaka till Mexiko. Vi hade en suddig och svettig kväll på bästa The Venue som han föreslog och jag ironiskt nog hittat på Google i förväg. Tror vi dansade till exakt alla hits från 70-talet och framåt och mest brittiskt, såklart. Vi återkom faktiskt kvällen efter pga grymt ställe. Det ligger på 29 Jackson's Row för övrigt.



Bra förstakväll i denna nya stad!





First day, or actually evening, in Manchester because I arrived in the early evening.
#1 - Emilia Åkerberg

Åh vilka fina bilder! :)

Svar: Tack så mycket!
Sister Disco

#2 - chrissy

ahmahgahd vad fint. och SÅ KLART sitter liam & noel gallagher på väggen på en bar i manchester <3 ca smäller av av englandslängtan nu!!

#3 - Sara

Jag bor i London, kom och hälsa på om du vill!