Popaganda, day 2;
Här kommer andra och sista dagen på Popaganda!
 
 
Dagens första akt var Maja Francis som var lika fantastisk som jag förväntade mig. Synd bara att Veronica Maggio inte gästade under 'Space Invades My Mind'.

Sedan plåtade jag väldigt glada Joel Alme! Kul att han fick köra på den stora scenen. Han hade mer rockig inlevelse än vad jag trodde haha, har bara sett honom på signering i Göteborg nämligen.

Och publiken var igång mer än vad jag förväntade mig. Dagens mest överraskande spelning? Om en bortser från sista då hehe.

Förresten var det en sådan obeskrivlig mysstämning över festivalen denna dag? Jag hittade folk ståendes såhär, hånglandes och spontandansandes överallt. Bakis efter gårdagen? Härligt i alla fall!

Felix och Flora! Kul att träffa på härliga henne!

Sedan var det dags för Urban Cone som hade väldigt bra energi och gud vad jag ville ha hans tröja.


Min chef messade mig och bah 'folk badar, spring dit!!!' haha. Det var kul för knappt någon gjorde det på fredagen! Badade alltså.

Jag var oerhört pepp på Amason som nog är årets upptäckt för mig. Och Amanda Bergman måste ha typ topp 5 Sveriges bästa sångröster.

De var väldigt väldigt bra, lite synd bara att jag behövde gå iväg sedan för att plåta lite vimmel. Men är väl inte så svårt att se dem igen i Sverige tänker jag.


Sedan som är en av mina absoluta favoritartister och därav var mest pepp på. Var lite skakis innan då jag inte sett henne live förut och trodde jag skulle lägga mig i fosterställning i fotodiket i en starstruck-pöl. Men herrejävlar. Bäst energi under hela festivalen, helt klart. End of bildtext för skulle kunna babbla forever.

Jag plåtade Lorentz som kom ut i flytväst.. haha.

Definitivt inte min grej men han har alltid grym ljussättning!


Och så festivalens allra sista akt, Seinabo Sey.

Sådan jäkla queen alltså och lika mäktig som hon alltid är. Men extra rörd och fin pga typ alla var där.

Och hon hade massa gäster! Förutom bl.a. Oskar Linnros och Timbuktu så sjöng Amanda Bergman från Amason, Seinabo och Maja Francis en acapella-version med stämmor av den sistnämndas låt 'Last Days of Dancing'. Bland det vackraste jag har hört i mitt liv.


Under 'Younger' bokstavligen sprang jag till ljudtornet, klättrade upp snabbare än Gollum och filmade. Sedan tog hon in Mapei, Cherrie, Sabina Ddumba, Silvana Imam och Michel Dida och gjorde egen tung version av hans 'Höru Mej Bae'. Då började jag grina bakom kameran medan jag fotade och filmade pga sådan käftsmälls-grrlpower. Gud. Mer perfekt avslutning på festivalen fanns inte och efteråt visste jag inte hur jag skulle placera tankarna och känslorna.



Jaha, vad ska en säga nu liksom? Att säga att Popaganda 2015 var asfett, fint, grymt och roligt är att underdriva. Jag har haft de bästa kollegorna, bästa chefen, bästa två dagarna i år och utvecklats så väldigt mycket fotografmässigt. Perfekt, åter igen. Är oerhört stolt över hur jag presterat och väldigt tacksam och lycklig över att drömmen att få vara Popagandas officiella fotograf blev sann. Tack.

Popaganda, dag 1.




Second and last day of the Popaganda Festival. And it was totally perfect, so many feelings. And these two days was the best this year. So awesome, lovely and funny and I'm really proud of myself and very thankful for that my dream of being this festival's official photographer came true.
 
 
#1 - felicia

åh popaganda iår var verkligen så jäkla bra!!