Barcelona, day 3;
Dags för tredje dagen i Barcelona, som ändå var ganska händelserik!


Vi gick till andra sidan Via Laietana och halkade in här, på Happy Pills. Hur gulligt? Och jag fick lite deja vú där inne, för känns som att någon bloggare för väldigt längesedan varit inne på HP fast någon annanstans. Eller? Nåväl. Hade deras godis varit veganskt hade jag börjat gråta.

Vi var lite väl tidiga till Vegetalia så vi underhöll oss utanför.

Sedan öppnade de äntligen och det var dags för brunch! Och titta på min tallrik, den var så jäkla fab. Picklade grönsaker i pitabröd, hummus, tofu, sylt, apfelstrudel (första gången och dögott), sallad med dressing, exotisk frukt, sojamjölk med müssli och kaffe med sojamjölk. Mmmm.

Efter brunchen och en liten promenad i det mysiga kvarteret gick vi till Picassomuséet som vi planerat sedan sist vi var i Barca. Fick dock inte fota där inne. Men jeez, utställningen var så. jäkla. intressant! En fick följa Picasso, i rumsordning, från när han var yngre och började med porträtt och landskap och fram tills hans död. Fantastiskt och vi var nog där i typ 2-2,5h.
 

Vi var sedan hungriga och sugen på thai så vi gick mot La Rambla och ökända Wok to Walk som vi käkade i en liten park bakom saluhallen. Jag åt vegansk jordnötssås för kanske 3:e gången på 6 år <3

= Jag kan inte leva utan dig. Dör.

Efter maten gick vi ett par kvarter bakom vårt hostel och hamnade här, på en väldigt kitschig bar där vi köpte varsin Margaritas. Kan vara min starkaste drink någonsin och vi gick därifrån med varsitt snurrigt huvud haha.

Sedan gick vi till Manchester Bar som min bästis tvingat oss att gå till. Sjukt najs ställe med billig öl, dunkla rum och indiepop ur högtalarna.

Kvällen avslutade vi sedan på Polaroid Bar. Fasen vad kul vi haft själva på barerna, Caroline och jag. Vi måste ha varit de peppigaste turisterna som skrattar svinhögt och sjunger med till alla låtar. Älskar oss.




Barcelona, dag 2.
Barcelona, dag 1.




Third day in Barcelona with brunch at Vegetalia, Picasso Museum for hours, takeaway thai, walks, the strongest drink ever (Margarita) at a kitschy place and then beers at some pubs.

Barcelona, day 2.
Barcelona, day 1.
#1 - Susanna

Härliga bilder. Älskar Barcelona <3

Svar: Men tack! Ja, Barca är bäst!
Madeleine Martinsson