Two perfect days alone;
Nu är tillvaron lite tung igen, hörrni. Tänker inte säga mer än så, men jag hoppas att denna blogg kan bli en av få saker jag kan koncentrera mig på och vårda lite grann i alla fall. Känns gött att pyssla med det liksom. Och jag tänkte att jag skulle visa er två fantastiska ensamdagar jag hade förra veckan, i samma inlägg! Första dagen är med systemkameran men andra dagen med mobilen då jag inte kunde ta med både dator och kamera till jobbet (en av ensamdagarna började alltså efter ett dygnspass). Men ändå!



Första dagen var förra torsdagen och efter grym frukost och lite städning hemma begav jag mig mot stan.

Jag och min dator spenderade ett gäng timmar på ett av mina favoritcaféer St. AgnesTeatergatan! Hade sådant himla flow också. Gjorde klart fotoserien med Hanna, uppdaterade min onlineportfolio och påbörjade redigering av en annan serie ni ska få se senare idag (pga kan ej hålla mig hehe).

Älskar detta ställe så mycket alltså. Dels för att det är litet och intimt, det är fint och så är majoriteten av deras ätbara ting veganskt! Och dessutom fina saker som deras fantastiska kolapaj ↑


Förra helgen började alltså filmfestivalen här i Göteborg och när jag slutat jobbet på morgonen åkte jag in till stan.

Det blev frukost på ett annat favoritcafé, Kafé Magasinet. Deras acaibowl var tyvärr slut och eftersom de tog slut på sin soyayoghurt för min skull och inte blev så mycket, fick jag köpa till deras avokadomacka. Men vad tusan gör det när det blir en grym veganfrukost ändå?



Jag såg 'Skörheten' på Hagabion och lyssnade till jätteintressant med 'huvudpersonen' och regissören Ahang Bashi efteråt.


Efter bion och samtalet gick jag till Frilagret och åt lite medan jag datorjobbade.

Avslutade lördagen med svingrymma filmen 'Dröm vidare' på Draken med sjukt många andra, ett besök på 4 Gott och godis i sängen.



Om det krävs cafébesök för att min energi ska kunna balansera med att ta tag i saker, prioriterar jag gärna det om plånboken tillåter alltså. Men får nog försöka hemma nu pga lite omständigheter som sagt. Hoppas ni mår bra i alla fall!






Two days by myself last week. First day with my Canon and the other one with my phone. Food, bakery and photo working at one of my favorite cafés St Agnes. Breakfast at my other favorite café Kafé Magasinet, two films at the Film festival and more computer work. Such lovely and productive days!