16' birthday(s);
Hoppas ert nya år har börjat bra eller om ni, till skillnad från mig, inte bryr er så mycket om nystart angående nytt år har haft helt okej bra dagar det senaste. Själv låg jag hemma hela dagen igår ångestnervös i väntan på besked om en närståendes operation (den gick bra) och idag vaknade jag upp med ond hals, lite förkylning och feberkänslor. Heja. Men så kan det vara, det blir väl bättre snart!


Men jag tänkte att vi skulle backa bandet lite till mitten av december, rättare sagt 14:e och 17:e då jag firade min födelsedag!


Min bästis och en kompis kom över till mig (och Ellie som ofc också var med) för brunch på min faktiska födelsedag. Jag bjöd på pannkakor(<3) med frukt och agavesirap, korv och bacon, hallon/banan-smoothies och ofc prosecco! Vi drack även min bästis hemmagjorda glögg (en present) som var förvånansvärt god. Tycker alltid att folks hemmagjorda alkoholdrycker smakar sprit och pekka men nä. Av de tre fick jag för övrigt fem påsar av mina favoritchips 3xlök, Pepsi Max, glöggen då, Beyoncé-tisha som jag nog ska visa i ett inlägg snart samt presentkort på att göra eget snus hos Swedish Match. Wow. De känner mig så väl de där.

Efter brunch och lite snack och öl i soffan mötte vi sedan upp två till vänner till mig på Kafé Magasinet för vin och öl. Och gu vad jag älskar när olika vänner inte träffats tidigare klickar! Men tänker att något annat kanske vore konstigt, då en hittar liknande slags punkter i ens vänner som en gillar.

Fruktansvärd bild men sedan gick vi till Frilagret där svingrymma Göteborgs Indiekör sjöng Kent-låtar! Skyller på suddig bild på fullproppat med folk, pelare som var i vägen och armar lite lätt skakiga pga lyckorus. För det var så jäkla bra. Resten av kvällen innehöll pubpizza, en pubrunda längs Andra Lång med vänner som gick och andra fina som anslöt sig och sedan unna saj taxi hem. Grym dag och såg förresten ut såhär om ni råkat missa!

Lördagen den 17:e var det dag nr 2 pga alla inte kunde mitt i veckan och jag sminkade mig såhär. Killer-eyeliner, en av färgerna i Full Throttle-paletten i 'Color Riot' från NYX (som nästan alltid) och mitt älskade Lip Lingerie i 'Honeymoon' från NYX. Och lösögonfransar!

Jag hade bokat bord på Thali en tvärgata från Andra Lång. Tredje året i rad med indiskt, why stop liksom! Och fy fasen vad god mat sedan. Det är en enbart vegetarisk och vegansk restaurang och de har många rätter en inte sett innan på indiska ställen, vilket var superkul. OCH de hade flera favoritölsorter vilket var tacksamt för oss tre mer finsmakare hehe. Kan verkligen rekommendera detta ställe!

Vi hade så himla mysigt på restaurangen och mycket för att vi var så få. De tidigare åren har vi nämligen varit typ över 10 pers och då får inte alla chansen att snacka med varandra! Saknade såklart de som inte kunde vara med, men ni fattar. Efter ett par timmar var det dags för mig (ensam då de andra åkte hem) att dra till Skul Fyra Sex där bl.a. de ovan spelade, dvs min trummisbrors band Allvaret. Och de var lika grymma som vanligt och deras nya låtar är the bomb! Och jösses, glädjetjutet när sångaren efter några låtar sa i micken 'Jag har varken kuk eller skägg men detta verkar ju gå ganska bra ändå' som en känga för att hon var den enda kvinnan på scen under kvällen. BOOM! <3
Träffade för övrigt på lite bekanta på stället vilket var fint. Kramades såklart med bror, hans partner, sångaren ovan då hon är en kompis till mig och drack billig öl.



Dessa födelsedagar var verkligen helt perfekta. Jag hade så jäkla roligt, mysigt och fint och kan skriva hur många superlativ som helst för att beskriva dem och mina fantastiska nära och kära. Är så previligierad alltså.





My birthday celebration in the middle of December, the 14th and 17th. Brunch, beer and wine at Kafé Magasinet, Gothenburg Indie Choir, pubs, Indian dinner at Thali and watching my brother's band Allvaret play. Such perfect days, it was so much fun, cozy and lovely. I'm so previligied.