Stockholm, day 1 & 4;
Okej äntligen dags att berätta om Stockholm, som inte enbart handlade om Popaganda (här och här)!


Jag anlände ju på förmiddagen fredagen den 21:e och åkte direkt till Alvik för att möta upp Stephany (@stephanyfranky på insta btw). Vi köpte kaffe och lunch och körde till byggnaden där hon har ateljéplats, gick igenom rum som luktade som farmors jordkällare, åkte skranglig hiss och gick svinläskig spiraltrappa upp till taket där världens finaste utsikt väntade. Där hängde vi en bra stund och snackade om allt från alkoholnormer, hjärtekross och respektlösa fotokunder. Tycker väldigt mycket om Stephany och det var väldigt fint att vi båda fotade flera konserter på Popaganda.

Sedan var det dags för mig att åka vidare då jag skulle möta upp min kompis jag skulle bo hos. Vi möttes vid Slussen och gick kanske 3 min till Omnipollos Hatt på Hökens Gata 3. Vi åt varsin svindyr men svingod pizza varav min inte såg lika god ut som hennes hehe. Måste säga att granatäpple på pizza var förvånadsvärt gott! Supervärt pengarna!

Strax efter vi fått pizzorna kom hennes pojkvän och sambo, som jag lärt känna genom henne och de tidigiare gångerna jag bott hos dem. Sådant genuint snällt och roligt par detta. (Och här hade mitt objektiv fått fnatt?)

Sedan spenderade vi resten av kvällen med spel, drinkar, chips och snack i soffan.



På lördagen fotade jag ju bröllop vilket jag kanske visar er snart och söndagen låg jag bakfull i soffan ett tag innan jag åkte till Rebecca på middag, snack och lite tvprogram-tittande i hennes säng. Var dödsfint att hänga med henne, det var ett tag sedan. Jag hade bilder från det men de har försvunnit av någon anledning, så vi kör måndagen istället:



Vid lunchtid begav jag mig hit, till Blå Lotus aka mitt favoritcafé på Katarina Bangata.

Förtärde världsklass-sallad och smoothie i solen.

Sedan gick jag ner till Skanstull för promenad längs Årstaviken.

Sådant sjukt fin promenad som påminde mycket om Karlskrona faktiskt. Jag vek sedan av efter denna längan vid Hornstull med bl.a. Debaser Strand..

... och blev glad när jag såg Vurma (Bergsunds strand 31), som många tipsat om, när jag behövde ladda telefonen. Jag tog en iskaffe, jordnötskaka och pistasch/fruktboll.

Telefonen ringde och då var det dags att möta upp Linda (hon jag mötte upp på fredagen alltså) för vi skulle bl.a. till Fotografiska som jag, pinsamt nog, aldrig besökt.

Jag älskade verkligen utställningen av Inez & Vinoodh. Många av fotona var bland det mest excentriska jag har sett, normbrytande också i många fall. Väldigt mycket handlade om kroppen vilket jag dras till. Linda frågade mig om jag kunde känna att 'fan det där önskade jag att JAG hade kommit på och fotat', men njae. Det är bara sjukt sjukt inspirerande.

Det mest intressanta var nog de filmer de gjort som spelades upp i ett separat rum. Det var mest reklamfilmer för olika skönhets/mode-märken och så denna videon då. Supergrym utställning detta, men ni måste skynda er dit för sista datumet är nu den 27 september! Vi gick även på Nick Brandts utställning med foton av Östafrikas djurliv men där plåtade jag inget. Den var väldigt intressant, hemsk och viktig. Obs två dagar kvar på den bara!

Stockholm visade sig från sin bästa sida.

Vi gick till detta omtalade ställe på Fjällgatan 23B.

Till dödsfin utsikt åt vi ihjäl oss på den godaste buffén jag någonsin ätit. Det visade sig att allt utom bordsmargarinet och osten bredvid såklart, var veganskt! Jag dog. Alla MÅSTE dit ok?


Och det var den måndagen med denna fina och gulliga person.



Hoppas ni hängde med? Bilderna är alltså från fredagen den 21:e och måndagen den 24:e då jag på lördagen fotade bröllop hela dagen och söndagens bilder är försvunna.





Day 1 & 4 in Stockholm a couple of weeks ago! I arrived at Friday 21, shot a wedding at Saturday, was a bit hungover at a friend at Sunday (the photos has been deleted I think..) and then I had a lovely Monday as you can see above.