Week 29;
Apropå releasefesten med Solanas Cunts, den veckan var mina föräldrar i Göteborg och det mycket för Kulturkalaset. Vi bilade ihop på måndagen efter den där perfekta helgen i mina hemtrakter (se här & här) och så hade vi en lika perfekt vecka tillsammans. För mig med paus för två dygnspass med assistentjobbet då. Låt oss kika lite på hur veckan såg ut:


Tisdagen jobbade jag då dygn och på onsdag eftermiddag satte jag mig på Fröken OlssonÖstra Larmgatan 14, en av mina favoritcaféer, för att jobba lite på datorn. Samtidigt förtärde jag deras goda veganmacka och en juice.

Sedan hade jag och min DJ-partner med vår duo MILLEN-KOLLIN ett gig hos grymma GIL (fast med Secreta, deras socialpolitiska arbete) i Bältespännareparken. Det var så. jäkla. kul (och varmt) och det var allt från skrikallsång till vinka på familjemedlemmar, spontandans av både oss och förbipasserande, Spottar aldrig ut tre gånger och snacka med nyfikna människor som undrade varför det fanns upphängda dildos. Kolla de feta högtalarna som hade hyrts in!

Nästa morgon vaknade jag upp tillsammans med mamma som hade sovit över. Det gullet hade gått upp tidigt och letat sig till Lidl för att handla bröd. Alltså <3

Sedan storstädade jag lägenheten och åt pommes för att invänta min kompis Stephany och hennes gäng från Stockholm som skulle bo hos mig under Way Out West.

Jag lämnade gänget för att se Beatrice Eli på Kungstorget med min bror och hans tjej. Beatrice var lika grym som vanligt.

Sedan såg jag Timo Räisänen köra Ted Gärdestad på Götaplatsen med Gothenburg Wind Orchestra. Skön kontrast till konserten innan haha. Fin avslutning på torsdagen att sitta och smålipa och hålla hand med båda föräldrarna på varsin sida och sedan fuldansa tillsammans.

På fredagen jobbade jag och sedan på lördagen åkte jag bara hem för att ge mig och katten frukost och sedan åka raka vägen till min syster och hennes man där vi hade en liten överraskningsgrillning för våra föräldrar. Hela familjen, min svåger och hans lillasyster som åkt från Eskilstuna. Även det en överraskning för mamma och pappa från tidigare i veckan haha.

Föräldrarna åkte vidare till stan för att träffa gamla vänner från Norge som var på dygnsbesök (vi andra träffade dem också senare). Jag och bror var lite lata och drack öl under skjulet medan det spöregnade utanför och de andra dukade av hehe.


Blixtträffade Norge-vännerna jag inte träffat sedan jag var typ 11 år och fotade sedan Solanas release som sagt. Dagen efter minns jag inget av men var säkert socialt utmattad och låg i soffan :) Klart slut på familjevecka 29 som var mycket bra.





Some snapshots from week 29 when my parents were in Gothenburg for the Culture Festival. DJ gig, concerts, BBQ's and so on. Such a lovely week.