Stockholm, dag 6;
Min sjätte dag i Stockholm var riktigt fullspäckad alltså. Här kommer bilder från den;


Jag kände att söndagsmiddag inte riktigt var tillräckligt med mina föräldrar så jag mötte upp mamma på Sturegallerian på förmiddagen. Kallar denna bild för "Mamma, grönsaksståndet och den fina kronärtskockan".

<3!!!!!!

Efter lite shopping på söder (ska fixa blogginlägg om detta när jag kommer hem från Barcelona) så promenerade vi i ösregnet mot Gamla Stan.

För pappas jobb aka Marinens Musikkår från Karlskrona skulle nämligen ha en av sina femtioelva högvaktsgig vid slottet! Dock var inte träblåsarna med, inklusive klarinettpappa, pga regnet men det var fint ändå. Har ju känt halva högen sen jag typ föddes och kan nynna med till typ alla låtarna haha. Sjukt mycket folk var och tittade! MVH Stolt dotter

När de var färdigspelade snålåkte jag och mamma turnébussen (:D) till hotellet och jag kastade i mig lite mandelpotatischips på rummet medan jag satte på mig snyggsmink. Jag skulle nämligen bli fotad av en fotograf i Gamla Stan som jag träffade på Rockfotoemmas modefotoworkshop i februari! Detta var inte för något speciellt utan han bara frågade på instagram om han fick det. Väldigt ovant men väldigt kul hade vi! Återkommer med bilder när han skickat dem!

Efter photoshooten mötte jag upp min kompis Linda på Södermalm. Det är hon (och hennes sambo) ni vet som jag annars brukar bo hos i Stockholm och jag har känt henne sedan typ dagis.

Vi skulle nämligen käka middag med hennes sambo och det blev på FLFL på Skånegatan när det visade sig att ett annat ställe vi skulle till var stängt. Men det var tur för denna maten var... bortom denna värld. Jag åt en svingod hummusrätt med bröd och karamelliserad sötpotatis (smakade mest ugnsbakad faktiskt). Sedan satt vi med matkoma, öl och vin och pratade i flera flera timmar.

Åh, sådan fin kväll med fin person! Kan verkligen rekommendera detta ställe för det var guld.



→ Stockholm, dag 5.
→ Popaganda, dag 2.
Popaganda, dag 1.
Stockholm, dag 2.
Stockholm, dag 1.




My sixth day in Stockholm was really really busy but amazingly fun! I went shopping with my mother, watched my dad's band play (minus dad because of rain and he play a woodwind instrument), hung out at their hotel room, had a photoshoot with ME in front of the camera and had LOVELY dinner and talk for hours with some friends.

→ Stockholm, day 5.
→ Popaganda, day 2.
Popaganda, day 1.
Stockholm, day 2.
Stockholm, day 1.