Edinburgh, day 3 part 1;
Ugh, så sjukt mycket bilder jag har från Edinburgh?!?! Så jag måste dela upp även söndagen haha. Hoppas ni bara tycker det är roligt! Nåväl, såhär började förra söndagen:


Jag och Jennifer möttes upp på morgonen och promenerade iväg.

Vi gick till HulaWest Bow för frukost!

Inte bara att de hade vegansk frukost, den var även SUPERGOD och en fick MYCKET. Jag tog hummusbagel, fruktsallad, juice och kaffe. Mmmmm.

Älskar när caféer säljer massa saker. Här hade det allt från termosmuggar till teéer och topcorn(?) haha.

Väldigt fint ställe det där Hula, så jag rekommenderar verkligen det!

Sedan promenerade vi igenom det lite mer flådiga området vid Princess Street och gick nerför smågatorna. Älskar att en alltid kommer till sådana här mysiga områden när en bara fortsätter en liten bit?

Vi sa hej till söta nyfikna katter.

Planen var denna mäktiga byggnad, Scottish National Gallery of Modern Art.

Så. himla. fin. konst överallt.

Alla dessa femtioelva namn (från tak till golv en våning ner) stod för alla som en viss konstnär har träffat. Rolig idé!

ÄLSKADE dessa av Frank Auerbach.

Vi tog en kaffe i caféet och pratade om allt möjligt, som vanligt. Mest om kreativitet kanske.





Ni måste verkligen till detta ställe. Jag går aldrig på konstmuseum men modern konst var visst min grej märkte jag hehe. Sedan promenerade vi vidare på andra äventyr. Men det blir andra inlägg vettni!




Edinburgh, dag 2 del 2.
Edinburgh, dag 2 del 1.
Edinburgh, dag 1.




Sunday the 31th in Edinburgh part 1. Amazing breakfast at Hula and Scottish National Gallery of Modern Art.

Edinburgh, day 2 part 2.
Edinburgh, day 2 part 1.
Edinburgh, day 1.
#1 - Jennifer

Åh, så fina bilder ju!! Så kul att se hur dagen såg ut genom dina ögon :) Puss!!