Karlskrona, dag 6;
Jag fortsätter med lite tillbakablickar idag, hoppas det är okej. För det är äntligen dags för sista inlägget från Karlskrona i oktober! Det lät ju förvisso elakt, men menar så att vi kan avverka julveckan liksom. Bilderna nedan är från den 30 oktober och sista dokumenterade dagen, då jag åkte tillbaka till Göteborg dagen efter (tror jag).


Och det var dags för farmors andra födelsedagsfirande (innan den faktiska, som var den 2 November när jag och bror åkt) haha. Alla 'äldre' som fyllde/skulle fylla jämnt 2016 hade blivit inbjudna av lokala kyrkoförsamlingen för kalas och farmor hade anmält mig som sin +1 innan hon ens frågat mig <333 Som vegan fick jag en exotisk bricka med bröd i botten medan alla andra åt smörgåstårta. Jag klagade inte.

Några sjöng och spelade, vi fikade, farmor sjöng psalmer högst av alla (<3 igen), vi satt och viskade om folk som vanligt och födelsedags"barnen" fick varsin ros. Och vi hade så himla trevligt, hon och jag.

Vi blev sedan hämtade av pappa och vi åt middag. Denna rätt har jag väl nämnt innan? Klådda, som för övrigt tar priset för osexigaste ordet på en maträtt. Men det är i alla fall exakt som kroppkakor fast utbakad på plåt. Topp 5 favoriträtt.

Sedan tog vi bilen och körde ut till Torhamn för lite frisk luft i solnedgången!

Bror strax 33 år, always a punk. Var för övrigt på denna lilla brygga pappa tog dessa outfitbilder på mig hehe.

Sedan fick vi tydligen farmorabstinens igen så vi körde till ålderdomshemmet och hängde med henne och sedan åkte bror med tåget tror jag.



Och det var den fantastiska veckan. Är så otroligt glad att jag åkte hem-hem och spenderade så mycket tid med min fantastiska farmor (och andra familjemedlemmar ofc). Nu har hon flyttat till ny lägenhet i den nybygda delen av ålderdomshemmet och jag kan knappt vänta tills jag kan besöka henne där!


Karlskrona, dag 5.
Karlskrona, dag 3 & 4.
Karlskrona, dag 1 & 2.




Last documented day in my hometown Karlskrona in the end of October. Me and grandmother were invited by the local Church to celebrate every 'old' person who turned like 70, 75, 80, 85 and so on, and her included. So it was her second birthday during my visit (even though her actual birthday was when I had left). Then me and my family just went to the harbour to a neighboring village for some fresh air and then went to grandma to hang out for a while before my brother took the train home. This was such a lovely week, I'm so so glad I decided to go and spend this much time with my grandma.

→ Karlskrona, day 5.
→ Karlskrona, day 3 & 4.
 Karlskrona, day 1 & 2.